1. DISPOZIȚII GENERALE1.1. Obiectul ContractuluiPrezentul Contract de ofertă publică (denumit în continuare „Contractul”) reglementează relațiile dintre
“Alsodev” S.R.L., persoană juridică înregistrată conform legislației Republicii Moldova, cu cod fiscal
1017600039241 (denumită în continuare „Prestator”), și orice persoană fizică sau juridică (denumită în continuare „Beneficiar”), care își exprimă intenția de a utiliza serviciile oferite prin intermediul platformei
ecom.md (denumită în continuare „Platforma”).
1.2. Forța juridică a Contractului1.2.1. Prezentul Contract constituie o ofertă publică în conformitate cu articolul 1016 din Codul Civil al Republicii Moldova.
1.2.2. Contractul se consideră încheiat din momentul acceptării acestuia, care se realizează prin efectuarea de către Beneficiar a primei plăți în avans.
1.2.3. Contractul nu necesită semnătura părților pentru a-și produce efectele juridice.
1.3. Scopul ContractuluiScopul prezentului Contract este de a oferi Beneficiarului servicii legate de accesul la Platformă, crearea și administrarea site-urilor web, configurarea integrărilor și asigurarea suportului tehnic.
1.4. Caracterul public al condițiilor și modificările Contractului1.4.1. Condițiile prezentului Contract, inclusiv planurile tarifare, sunt publicate pe site-ul
ecom.md și sunt obligatorii pentru părți.
1.4.2. Modificările aduse Contractului sunt publicate pe site și intră în vigoare la 14 zile calendaristice de la data publicării.
1.4.3. Dacă Beneficiarul continuă să utilizeze serviciile sau să achite abonamentul după intrarea în vigoare a modificărilor, acest lucru constituie acceptarea noilor condiții.
1.5. Legislația aplicabilăPrezentul Contract este reglementat de legislația Republicii Moldova, incluzând:
- Codul Civil al Republicii Moldova (art. 1016–1024 privind oferta publică);
- Legea nr. 133 privind protecția datelor cu caracter personal;
- Legea nr. 38 privind protecția consumatorilor;
- Legislația fiscală a Republicii Moldova.
1.6. Forța majoră1.6.1. Prestatorul și Beneficiarul sunt exonerați de răspundere pentru neexecutarea obligațiilor în cazul apariției unor circumstanțe de forță majoră, inclusiv:
- Calamități naturale (inundații, cutremure etc.);
- Acțiuni militare sau greve;
- Acțiuni ale autorităților publice.
1.6.2. Partea afectată de circumstanțele de forță majoră este obligată să notifice cealaltă parte în termen de 5 zile lucrătoare.
2. TERMENI ȘI DEFINIȚII2.1. PlatformaUn sistem software închis, furnizat de Prestator. Accesul la Platformă se realizează după plata de către Beneficiar a serviciilor și crearea unui cont. Site-ul
ecom.md este utilizat exclusiv pentru prezentarea tarifelor și serviciilor.
2.2. ServiciiAnsamblul de acțiuni furnizate de Prestator, incluzând:
- Accesul la funcționalitățile Platformei;
- Configurarea și administrarea site-ului web;
- Conectarea integrărilor;
- Oferirea suportului tehnic.
2.3. ConținutOrice informație plasată de Beneficiar pe Platformă, inclusiv texte, imagini și video. Conținutul reprezintă proprietatea Beneficiarului, cu excepția cazurilor în care părțile convin altfel.
2.4. Nume de domeniuAdresa unică a site-ului web al Beneficiarului pe Internet, achitată și înregistrată de acesta. Versiunea gratuită a site-ului este găzduită pe un subdomeniu de tipul
site.ecom.md.
2.5. AcceptareAcceptarea de către Beneficiar a condițiilor prezentului Contract, confirmată prin efectuarea primei plăți în avans.
2.6. Cumpărarea site-uluiTransferul către Beneficiar a drepturilor asupra site-ului creat este posibil la cererea acestuia, în condiții convenite de părți și la un preț stabilit de Prestator.
3. MODALITĂȚI DE ÎNCHEIERE A CONTRACTULUI3.1. Încheierea ContractuluiContractul se consideră încheiat din momentul acceptării de către Beneficiar. Acceptarea este confirmată prin efectuarea plății în avans.
3.2. Obligațiile Prestatorului după acceptareDupă acceptarea Contractului, Prestatorul se obligă:
3.2.1. Să confirme primirea plății în avans.
3.2.2. Să solicite Beneficiarului informațiile necesare pentru configurarea site-ului.
3.2.3. Să înceapă executarea obligațiilor prevăzute în planul tarifar ales.
4. CONDIȚII DE FURNIZARE A SERVICIILOR4.1. Obligațiile PrestatoruluiPrestatorul se obligă:
4.1.1. Să creeze contul Beneficiarului pe Platformă;
4.1.2. Să configureze funcționalitățile site-ului conform planului tarifar ales, incluzând integrarea modulelor adiționale;
4.1.3. Să asigure găzduirea site-ului pe domeniul indicat de Beneficiar sau pe un subdomeniu de tip
site.ecom.md;
4.1.4. Să ofere suport tehnic în zilele lucrătoare, între orele 09:00 și 18:00, exceptând sărbătorile oficiale din Republica Moldova.
4.2. Obligațiile BeneficiaruluiBeneficiarul se obligă:
4.2.1. Să furnizeze Prestatorului toate informațiile necesare pentru configurarea site-ului și integrărilor;
4.2.2. Să asigure respectarea legislației Republicii Moldova în ceea ce privește conținutul plasat;
4.2.3. Să achite serviciile în conformitate cu prezentul Contract.
4.3. Restricțiile aplicabile BeneficiaruluiBeneficiarul nu are dreptul:
4.3.1. Să copieze, să reproducă, să modifice sau să utilizeze funcționalitățile Platformei fără acordul scris al Prestatorului;
4.3.2. Să ofere acces la Platformă unor terțe părți, cu excepția cazurilor convenite cu Prestatorul.
4.4. Suspendarea serviciilorPrestatorul are dreptul să suspende temporar accesul Beneficiarului la Platformă în următoarele cazuri:
- Neplata serviciilor la timp;
- Încălcarea de către Beneficiar a condițiilor prezentului Contract;
- Lucrări tehnice anunțate în prealabil de către Prestator.
5. STOCAREA ȘI PROTECȚIA DATELOR5.1. Obligațiile PrestatoruluiPrestatorul se obligă:
5.1.1. Să stocheze datele Beneficiarului conform standardelor internaționale de securitate, inclusiv ISO/IEC 27001;
5.1.2. Să asigure confidențialitatea datelor Beneficiarului și să nu le transmită terților fără consimțământul acestuia, cu excepția cazurilor prevăzute de lege.
5.2. Obligațiile BeneficiaruluiBeneficiarul se obligă:
5.2.1. Să păstreze confidențialitatea datelor de acces la Platformă (login, parolă etc.);
5.2.2. Să informeze Prestatorul despre orice cazuri de pierdere sau utilizare neautorizată a datelor de acces.
5.3. Confidențialitatea informațiilorPărțile se obligă să nu divulge informațiile confidențiale obținute în cadrul prezentului Contract, cu excepția cazurilor prevăzute de legislație.
6. CONDIȚII FINANCIARE6.1. Plata în avansPlata serviciilor se efectuează în avans, conform planului tarifar ales.
6.2. Modificarea tarifelor6.2.1. Prestatorul are dreptul să modifice tarifele, notificând Beneficiarul prin publicarea tarifelor actualizate pe site-ul
ecom.md cu cel puțin 30 de zile calendaristice înainte de intrarea acestora în vigoare.
6.2.2. Continuarea utilizării serviciilor sau plata abonamentului de către Beneficiar constituie acceptarea tarifelor modificate.
6.3. Facturi fiscale6.3.1. Prestatorul emite lunar facturi fiscale prin intermediul platformei
efactura.sfs.md.
6.3.2. Beneficiarul este obligat să accepte factura fiscală până la data de 25 a lunii în care aceasta a fost emisă.
6.3.3. Acceptarea facturii fiscale confirmă prestarea serviciilor pentru perioada respectivă.
6.4. Rambursarea plățilorPlățile efectuate în avans nu se rambursează dacă serviciile au fost parțial sau integral furnizate.
7. RĂSPUNDEREA PĂRȚILOR7.1. Răspunderea Beneficiarului pentru conținutBeneficiarul este pe deplin responsabil pentru:
7.1.1. Legalitatea și conținutul informațiilor plasate pe Platformă;
7.1.2. Respectarea drepturilor de autor și a drepturilor conexe ale terților.
7.2. Răspunderea PrestatoruluiPrestatorul nu este responsabil pentru:
7.2.1. Daunele cauzate de acțiunile unor terțe părți care au obținut acces la Platformă utilizând datele Beneficiarului;
7.2.2. Pierderea datelor sau a conținutului cauzată de Beneficiar.
7.3. Răspunderea pentru accesul terțilorBeneficiarul se obligă să nu ofere acces unor terți la datele de autentificare și poartă întreaga răspundere pentru consecințele utilizării acestora.
8. ÎNCETAREA CONTRACTULUI8.1. Motivele încetării8.1.1. Beneficiarul poate înceta Contractul prin încetarea plăților și notificarea Prestatorului cu cel puțin 30 de zile calendaristice înainte.
8.1.2. Prestatorul poate înceta Contractul în caz de încălcare a condițiilor de către Beneficiar, notificându-l despre motivele și data încetării serviciilor.
8.2. Consecințele încetării8.2.1. După încetarea Contractului, accesul Beneficiarului la Platformă va fi restricționat.
8.2.2. Conținutul Beneficiarului poate fi transferat în condițiile stabilite de Prestator.
9. PROPRIETATE INTELECTUALĂ9.1. Drepturile asupra software-uluiToate drepturile asupra Platformei, software-ului acesteia, designului și șabloanelor aparțin Prestatorului.
9.2. Drepturile asupra conținutului BeneficiaruluiConținutul plasat de Beneficiar pe site reprezintă proprietatea acestuia.
9.3. Cumpărarea site-uluiProcedura de cumpărare a site-ului, incluzând costurile, condițiile și termenele de transfer, se negociază individual la cererea Beneficiarului.
10. FORȚA MAJORĂ10.1. Exonerarea de răspunderePărțile sunt exonerate de răspundere pentru neexecutarea obligațiilor în cazul apariției unor circumstanțe de forță majoră.
10.2. Obligația de notificarePartea afectată de forța majoră este obligată să notifice cealaltă parte în termen de 5 zile lucrătoare.
11. SOLUȚIONAREA LITIGIILOR11.1. Soluționarea amiabilăToate litigiile care decurg din prezentul Contract vor fi soluționate pe cale amiabilă.
11.2. JurisdicțiaÎn cazul în care soluționarea amiabilă nu este posibilă, litigiul va fi înaintat instanțelor de judecată din Republica Moldova.
12. DISPOZIȚII FINALE12.1. Intrarea în vigoarePrezentul Contract intră în vigoare de la data publicării pe site-ul
ecom.md și rămâne valabil până la încetarea sa. Data intrării în vigoare:
06.12.2024.
12.2. Principalele dispoziții12.2.1. Contractul reprezintă o ofertă publică și este reglementat de legislația Republicii Moldova.
12.2.2. Acceptarea se realizează prin efectuarea primei plăți în avans de către Beneficiar.
12.2.3. Toate modificările Contractului sunt publicate pe site-ul
ecom.md și intră în vigoare la 14 zile calendaristice de la publicare. Continuarea utilizării serviciilor sau plata abonamentului constituie acceptarea noilor condiții.
12.2.4. Serviciile sunt furnizate conform planului tarifar ales.
12.2.5. Beneficiarul este responsabil pentru legalitatea și conținutul informațiilor plasate, precum și pentru securitatea datelor de acces.
12.2.6. Prestatorul poate suspenda accesul în cazul neplății sau al încălcării condițiilor Contractului.
12.2.7. Toate drepturile asupra Platformei aparțin Prestatorului. Conținutul plasat de Beneficiar rămâne proprietatea acestuia.
12.2.8. Litigiile sunt soluționate amiabil, iar în caz de eșec, de instanțele din Republica Moldova.
12.3. Datele Prestatorului“Alsodev” S.R.L.Adresa juridică:
mun. Chișinău, str. Vadul lui Vodă, 78/2IDNO:
1017600039241